25 kwietnia, 2014

weekend? naturalnie! - peelingi enzymatyczne

dzisiaj nieco inaczej, bo o peelingach enzymatycznych :-)

Co to jest?
Peeling enzymatyczny to przeciwieństwo peelingu mechanicznego. Peelingi enzymatyczne zamiast drobinek zawierają roślinne enzymy zazwyczaj są to bromelaina i papaina {zawarta w ananasie i papai}.Taki peeling jest trochę podobny do maseczki, ale jednak to nie to samo.

Peelingi enzymatyczne mogą mieć różną postać. Mogą być sypkie jak np: glinki lub być w postaci kremowej.

Dla kogo taki peeling?
Ja najbardziej poleciłabym go osobom, które mają bardzo suchą, wrażliwą i naczynkową skórę. Peeling jest bardzo delikatny i przez to nadaje się też dla osób z problemami trądzikowymi, bo nie roznosi po twarzy niedoskonałości, a suche skórki i zanieczyszczenia i tak zostaną usunięte poprzez rozpuszczenie warstwy rogowej naskórka.

Efekty stosowania:
-gładka i wypoczęta skóra
-zmniejszone pory
-niedoskonałości zaczynają znikać

Gdzie znaleźć?
Można poszukać w drogerii, w internecie lub mydlarni {ale nie tylko tam ;-)} jeżeli lubicie kosmetyki bez zbędnej chemii w składzie :-) Peelingi w zależności od firmy, pojemności i poniekąd składu cenowo wychodzą różnie np:


FEMI 102,-

ORGANIQUE ok 75,-

ORGANIC SHOP ok 20,-

 BIOCHEMIA URODY 16,-

E-NATURALNE 7,-

również czarne mydło może być traktowane jako peeling enzymatyczny!
SAVON NOIR ok 30,-

Jednak nie trzeba wybierać się nawet do drogerii czy mydlarni wystarczy zajrzeć do zwyczajnego warzywniaka lub lodówki. Mam nadzieję, że trochę Was zainteresowałam i czujecie niedosyt. Jeśli tak się stało, zapraszam jutro i w niedzielę na dwa przepisy peelingów enzymatycznych :-)

14 komentarzy:

  1. Próbowałam raz peeling enzymatyczny z papai (Korana), jak z maseczką się postępuje. Jestem ciekawa przepisów, nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym chętnie wypróbowała te z Biochemii Urody i E-naturalne :D Jako że mam cerę problematyczną i naczynkową to właśnie peelingi enzymatyczne sprawiają się u mnie lepiej niż mechaniczne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę to czarne mydło w końcu wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Od pół roku planuję zakup czarnego mydła i nadal się go nie doczekałam ;) Mam zbyt długą listę zakupów, ale kiedyś na pewno w końcu je wypróbuję.
    Osobiście wolę raczej peelingi mechaniczne, bo mam dość grubą skórę bez większych problemów i takie peelingi sprawdzają się u mnie najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam kupiony peeling enzymatyczny z perfecty, ale jeszcze go nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam peeling z Organique i jestem zachwycona. On dodatkowo pięknie nawilża twarz, więc jego wysoka cena jest jako tako uzasadniona, ale i tak będę wyczulona na promocje :) Z tym, że w nim naskórek rozpuszczają kwasy, podobnie było w przypadku peelingu enzymatycznego z Dermedic, głównie kwas glikolowy - skóra wrażliwa może grymasić.
    Czarne mydło chętnie kupię by złuszczało mi naskórek na całym ciele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajajaj, przyleciałam się poprawić. Organique ma i kwasy: mlekowy i glikolowy, i papainę, i bromelainę. Na bogato! :)

      Usuń
  7. czekam na przepisy, na pewno będą ciekawe :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię peelingi enzymatyczne, jednak jak dla mnie lepszy efekt jest przy mechanicznych oczywiście na mojej skórze:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa jestem, co tez wyczarujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Peeling Organique <3 - kiedyś będzie mój! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie używałam nigdy peelingów enzymatycznych. Mam jeden w saszetce Lirene w szafce, ale nie potrafię się przekonać do czegoś, co ma rozpuścić mi zrogowaciały naskórek... Zacznę od samorobionych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię te mechaniczne, ale mam tłustą cerę, więc mogę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Peeling z organiq shop można spokojnie zakupić za 12,a nawet 10 zł online swoja droga to jedyna droga jaką można zdobyć ich produkty.

    OdpowiedzUsuń